درخصوص صید ماهی به‌شکل ترال از طریق وزارت کشور پیگیری و اقدام شد که در نهایت متوقف شد

در طول ۷ سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز انجام شد، ۲۲۷ پاسگاه مرزی ایجاد و بیش از هزار کیلومتر جاده های دسترسی به مرز و جاده خط مرزی احداث شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، به برخی از موضوعات و محورهای مهم حوزه امنیت در طول ۷ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در حوزه مرزی در طول این مدت با توجه به اعتبارات از طریق دولت و مجلس به وزارت کشور تخصیص داده شد، حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز انجام شد، ۲۲۷ پاسگاه مرزی ایجاد و بیش از هزار کیلومتر جاده های دسترسی به مرز و جاده خط مرزی احداث شد. آب رسانی، برق و گاز رسانی به پاسگاههای مرزی انجام شد که در حدود ۳۲۵ وات بود. همچنین در شرق کشور، با پیگیری هایی که از طریق کارگروه ویژه مرز انجام گرفت و گزارشهایی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور داده شد، اعتبار ویژه ای برای کنترل مرزهای شرقی کشور اختصاص یافت که از طریق ستاد کل در حال اجراست.

صید ترال با پیگیری وزارت کشور متوقف شد و دستورالعمل ویژه صید تدوین شد

ذوالفقاری ادامه داد: درخصوص صید ماهی به‌شکل ترال از طریق وزارت کشور پیگیری و اقدام شد که در نهایت متوقف شد. همچنین دستورالعملی درخصوص صید ماهی به دولت ارسال شد که هم موضوعات مربوط به این حوزه و هم مصالح مرزنشینان درنظر گرفته شده است که ان شاءا… به تصویب این طرح دنبال خواهد شد.

۱۵۰۰ نفر از ایرانیان زندانی در کشورهای منطقه مسترد شدند تا در کشورمان محکومیت خود را سپری کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: با همکاری وزارت کشور، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه، ۱۵۰۰ نفر از ایرانیان زندانی در کشورهای منطقه مانند پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان، عراق و ارمنستان به کشور مسترد شدند تا در اینجا محکومیت خود را سپری کنند.

در ۷ سال گذشته، یک میلیون هکتار زمین مین گذاری شده، پاکسازی شد

وی با اشاره به اینکه پاکسازی مناطق آلوده به مین بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: در همین راستا، با اولویت بندی و برنامه ریزی ای که میان وزارت کشور و وزارت دفاع انجام شد، حدود یک میلیون هکتار زمین مین گذاری شده، در این مدت پاکسازی و برای کشت وبهره برداری تحویل کشاورزان شد. همچنین به پرونده ۴۹۷ نفر از شهروندان مرزنشین در غرب و جنوب غرب کشور در حوزه مرزهای مشترک با عراق که روی مین رفته و دچار آسیب دیدگی شده و یا فوت کرده اند، رسیدگی شد که در مجموع ۹۵ پرونده شهادت تکمیل و۴۰۲ مورد پرونده نیز به عنوان جانباز به بنیاد جانبازان و امور ایثارگران ارائه شد.

راه اندازی سامانه API برای ثبت اطلاعات مسافران

ذوالفقاری اضافه کرد: از دیگر اقدامات این حوزه، تدوین لايحه توسعه و امنيت پايدار مناطق با هدف ارتقاء سطح معيشت مرزنشينان، تدبیر آیین نامه ساماندهی مبادلات بازارچه های مرزی و ساماندهی فروش سوخت مرزی پس از یک دهه بود که با ساماندهی فروش سوخت مرزی نظمی به این کار داده شد و تا پایان امسال مبلغ لازم به مرزنشینان تخصیص داده خواهد شد و از محل فروش سوخت مرزی که راساً توسط وزارت نفت انجام می شود، ۲۰ درصد برای توجه به مسائل مرزی و مرزنشینان اختصاص می یابد که از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب سرپرست های مشمول طرح واریز خواهد شد. افراد ساکن در روستای تا عمق ۲۰ کیلومتری از مرزها مشمول این طرح هستند و سه استان دیگر آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی نیز به تازگی معرفی شده اند که شامل این طرح شوند و مرزنشینان بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

وی ادامه داد:یکی از اقدامات مهم و اثرگذار راه اندازی سامانه API بود که مغفول مانده بود، نهایتاً در دولت تصویب شد و پیگیری این موضوع به وزارت کشور محول و انجام شد. هماهنگی های لازم ظرف مدت یک و نیم سال گذشته انجام گرفت و اکنون در مرحله واگذاری به مجری است تا اطلاعات مسافرینی که از سایر کشورها به ایران می آیند مطابق با قانون ایکائو در این سامانه ثبت شود.

درطی ۷ سال گذشته ۱۳ مرز رسمی به مرزهای کشور اضافه شده است/ افتتاح ۱۵ بازارچه مرزی در ۴ استان

ذوالفقاری تصریح کرد: درطی ۷ سال گذشته ۱۳ مرز رسمی به مرزهای کشور اضافه شده است که شامل ۸ مرز زمینی، یک مرز دریایی و دو مرز ریلی می شود. این کار فرایند و پروسه ای طولانی دارد که باید در کارگروه ویژه مرز و سپس در دولت تصویب شود. براین اساس مرزهای شوشمی، سومار، شیخ صمه، اصلاندوز، تکرا، ریمدان، کیده و چیلات و یک مرز بندر کاسپین و دو مرز ریلی آستارا و شفیق بود که رسما به تصویب رسید. همچنین ۱۵ بازارچه مرزی در ۴ استان آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به تصویب دولت رسید. این ۱۵ بازارچه برای ساماندهی کولبران که به صورت رسمی و در چارچوب قانون می تواند از معافیت های بازرگانی و سود گمرکی استفاده کنند، بازگشایی شد تا بتوانیم فعالیت مرزنشینان را از طریق این بازارچه ها ساماندهی کنیم و نیاز به فعالیت غیرقانونی مرزنشینان نباشد.

فرهنگ پدافند غیرعامل در کشور نهادینه شده است/ در ۷سال گذشته، ۲۵هزار دوره آموزشی پدافند غیرعامل در کشور برگزار شد و ۵۰۰ مربی در حال آموزش این حوزه هستند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر فرهنگ پدافند غیرعامل در کشور نهادینه شده است. البته در بحث اجرا با نقطه مطلوب فاصله داریم که درصورت تامین منابع مالی عملیاتی خواهد شد. در همین راستا، در ۷سال گذشته ۲۵هزار دوره آموزشی در کشور برگزار شد و ۵۰۰ مربی در حال آموزش حوزه پدافند غیرعامل در کشور هستند.

انجام ۸ مرحله آمایش اتباع افغانستانی شامل ۸۵۰ هزار نفر / ساماندهی ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و مردان ایرانی با زنان خارجی/ ۷هزار و ۵۴۵ پرونده ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفته است/ ۶۳۰۷ پرونده ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی در خارج از ایران تکمیل شده است/ اعطای ۱۴۱۹مجوز ازدواج زن خارجی با مرد ایرانی/ اعطای تابعیت به ۵۹۷ نفر از اتباع خارجی/ ۸۶ هزار و ۵۵۸ پرونده برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تشکیل شد

ذوالفقاری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه اتباع و مهاجران خارجی اشاره کرد و گفت: در طول ۷سال گذشته، ۸ مرحله آمایش اتباع افغانستانی که شامل ۸۵۰ هزار نفر است، انجام شد. ساماندهی ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و مردان ایرانی با زنان خارجی تا پایان دی ماه امسال به روال منطقی رسید. تاکنون حدود ۷هزار و ۵۴۵ پرونده ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین ۶۳۰۷ پرونده ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی در خارج از ایران تکمیل شده است. همچنین ۱۴۱۹ مجوز ثبت ازدواج زن خارجی دارای کارت ملیت با مرد ایرانی داده شده است. همچنین ۵۹۷ نفر از اتباع خارجی از ایران تابعیت گرفتند. همچنین با تصویب قانون جدید، تا این لحظه ۸۶ هزار و ۵۵۸ پرونده برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تشکیل شد که به احتمال قوی مشمول دریافت تابعیت ایرانی خواهند شد

وی اضافه کرد: درخصوص اعطای اقامت ۵ساله به سپرده گذاران خارجی هم دو هزار پرونده تشکیل شده که به پرونده تعدادی رسیدگی شده و اقامت ۵ساله به آنها داده شده است و پرونده سایرین نیز در حال بررسی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: ضرورت سامانه ای کامل برای ثبت اطلاعات اتباع خارجی احساس شده بود که این سامانه در اداره کل اتباع و امور مهاجرین وزارت کشور راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. خدمات رسانی به پناهندگان الکترونیکی شده است و در کمتر از ۱۰ دقیقه صدور کارت آمایش انجام می گیرد. همچنین تعداد ۱۸۷ دفتر خدماتی در ۱۵ استان کشور برای خدمات رسانی در حوزه امور اتباع خارجی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد:درخصوص جلوگیری از ورود غیرمجاز اتباع خارجی به کشور اقدامات زیادی صورت گرفته است که یکی از آنها کاهش هزینه ورود قانونی به داخل کشور بود. ۳۰۰ یورو هزینه ضمانت برگشت به افغانستان برای صدور ویزا، نیز حذف شد. همچنین توافقی با دولت افغانستان داشتیم تا گروههایی که به صورت غیرقانونی در داخل ایران هستند اما شرایط خاصی مانند خانواده، دانش آموز محصل، دانشجو و… دارند، گذرنامه از سوی دولت افغانستان برای این افراد صادر شود تا حضور این افراد در کشور قانونی شود و تردد آنها به افغانستان هم امکان پذیر باشد. این کار شروع شده است و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز گذرنامه دریافت کرده اند. البته جمعیت شناسایی مشمول این طرح، بیش از یک میلیون نفر است.

معاون امنیتی وانتظامی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه با وجود تشدید کنترلهای مرزی، همچنان با ورود اتباع غیر قانونی به کشور روبرو هستیم، گفت: در طول ۷سال، ۵ میلیون و ۳۵۲ هزار نفر از اتباع غیر مجاز افغانستانی و سایر کشورها را استرداد کردیم که حدود ۲ میلیون ۸۰ هزار نفر خودمعرف بودند که غیر قانونی در کشور بودند و برای برگشت به کشورشان خودشان را به اردوگاه های مربوطه معرفی کردند. همچنین ۳ میلیون و ۲۶۶ هزار نفر هم دستگیر شدند.

ذوالفقاری گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ ، مجموع دانش آموزان افغانستانی در حال تحصیل در ایران ۳۰۹هزار و ۴۰۷نفر بودند و اکنون به ۵۲۳ هزار و ۸۴۶ نفر دانش آموز رسیده است. همچنین در طول ۷ سال گذشته، بیش از ۱۴۶هزار از پناهندگان در کلاسهای نهضت سوادآموزی شرکت کرده اند. همچنین ۷۴ مدرسه برای اتباع افغانستانی با کمک های بین المللی ساخته شد. حدود ۲۶ هزار نفر از اتباع خارجی از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل شده اند و حدود ۵۰ هزار نفر هم در حال تحصیل هستند.

وی افزود: ۲۴هزار و ۲۹۶ نفر در طی هفت سال گذشته دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده، آموزش دیده اند و مهارتهایی کسب کرده اند. همچنین احداث و تجهیز ۱۹۷ کارگاه اشتغالزایی با مشارکت سازمان های بین المللی برای اتباع خارجی داشتیم.

وی اضافه کرد: درحوزه بهداشت و درمانی، حدود ۱۰۰ هزار نفر از پناهندگان با شرایط خاص، شامل بیمه سلامت هستند و مابقی افراد هم همانند ایرانی ها که پرداخت حق بیمه دارد، از بیمه سلامت برخوردارند. در بحث بیماری کرونا نیز، اتباع خارجی همانند ایرانیان، رایگان در بیمارستانها درمان می شوند. همچنین ۴۲۵ میلیارد تومان در این حوزه از سوی نهادهای بین المللی به اتباع خارجی کمک شده است.

۲۶ هزار نفر از اتباع خارجی از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل شده اند و ۵۰ هزار نفر هم در حال تحصیل هستند/ ۵۰ هزار ورزشکار اتباع خارجی در قالب ۲هزار و۵۰۰ تیم در کشور داریم که توفیقات خوبی داشته اند/

ذوالفقاری اشاره کرد: در جریان سیل ۹۸، با پیگیری های انجام شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان امکاناتی چون چادر، پتو، لوازم آشپزخانه و… برای اتباع خارجی آسیب دیده از سیل تهیه و توزیع شد. همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان صرفا به چابهار اختصاص داده شد.

وی افزود: اکنون ۵۰ هزار ورزشکار اتباع خارجی در قالب ۲هزار و۵۰۰ تیم در کشور داریم که توفیقات خوبی داشته اند.

ذوالفقاری یادآور شد: امسال در جایزه مراسم نانسن برای اولین بار به یکی از اتباع خارجی ساکن در استان فارس تعلق گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: در طول ۷ سال گذشته، ۲هزار و ۱۵۰ طرح امنیتی سطح ملی و استانی تدوین و طراحی و اجرا شد. ۵۱ دستورالعمل در راستای موضوعات امنیتی در کشور تدوین و موضوعات امنیتی سازماندهی شد که بیش از کل دستورالعملهای پس از انقلاب تا سال ۹۲ بود. دستورالعمل تامین امنیت اجتماعات، برنامه ها و سخنرانی ها از جمله این موارد است که ۳۳ ماده دارد و ۶ ماه طول کشید که تهیه و در شورای امنیت کشور تصویب شود.

وی ادامه داد: همه مناسبتها و برنامه های کشور و حضور هیات های خارجی در کشور در امنیت کامل برگزار شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه وظیفه وزارت کشور، هماهنگی، سیاست گذاری و تقسیم کار میان اعضای شورای امنیت کشور است، عنوان کرد: بهترین دوره هماهنگی در سطح شورای امنیت کشور را سپری می کنیم.

در ۷ سال گذشته، ۲هزار و ۱۵۰ طرح امنیتی سطح ملی و استانی تدوین و طراحی و اجرا شد/ امنیت یک کشور را باید با میزان تهدیدات امنیتی آن ارزیابی کرد

وی اضافه کرد: یکی از طرحهای مهمی که در دستورکار است، مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی جامعه است که در کنار آن، برنامه تقویت نیروی انتظامی در سطح ملی دنبال کردیم که طرح آن در شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است. با توجه به موضوعات موجود، شرایط کشور و با توجه به تعداد و مقدورات پلیس نسبت به جمعیت نیازمند تقویت نیروی انتظامی هستیم که این طرح در شورای امنیت کشور تصویب شده و به در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد. در کنار آن؛ در همه استانهای کشور بررسی میدانی داشتیم و موافقت نامه ای میان نیروی انتظامی استانها و استانداریها انجام شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گفته ذوالفقاری موضوع مشارکت بسیج در تامین امنیت عمومی از دیگر موضوعات مهمی است که طرح محله محور با عنوان گشت بعدازظهر مطرح شد و این موضوع به دقت و همه جانبه بررسی و ابلاغ شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: امنیت مسابقات ورزشی به صورت مداوم مورد رصد و بررسی قرار گرفته است و هماهنگی بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

ذوالفقاری رویکرد وزارت کشور، شورای امنیت کشور و استانها در قبال حوزه های امنیتی را مبتنی بر پیشگیری اعلام کرد و گفت: به همین منظور کمیته رصد در دبیرخانه شورای امنیت کشور ایجاد شد و روزانه مسائل خرد و کلان و نارسایی های موجود کشور را در این کمیته بررسی می شود. به طور مثال شب گذشته متوجه شدیم که کپسول گاز به جاسک نرسیده است که شبانه مشکل پیگیری و رفع شد. چراکه معتقدیم پدیده های اجتماعی و اقتصادی چنانچه مدیریت شوند و پاسخ در حد مقدور داده شود، تبدیل به موضوعات تنش های اجتماعی و امنیتی نخواهد شد.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: در طول دو سال گذشته، ۲۸۶ مورد راهبردی در کمیته رصد مطرح، بررسی و رسیدگی شده است و در بسیاری از موارد گزارشهای راهبردی برای رئیس جمهوری تهیه شده که ایشان هم دستوراتی داده و مسائل و مشکلات حل شدند.

وی اضافه کرد: ۲۰۸ جلسه پیشگیری از سرقت با مشارکت دستگاههای مختلف برگزار شد و هزار و ۷۳۴ مصوبه داشت.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساماندهی مراسم اربعین از سال ۹۴ به وزارت کشور واگذار شد، گفت: تا سال ۹۸ روند صعودی زائران را داشتیم. در سال ۹۸ از ایران ۳ میلیون و ۴۰۰هزار نفر زائر به عتبات عالیات را داشتیم و تعدادی هم از زوار خارجی در کشور داشتیم که جمعیت رفت و برگشت ما ۷میلیون و ۶۰۰هزار نفر رسید که به لحاظ زیرساختی و هماهنگی بیش از ۲۵ دستگاه و نهاد، هماهنگی با عراق، برای اولین بار تفاهم نامه خاص اربعین را با وزارت کشور عراق امضا کردیم. ۴۵۰هزار پارکینگ در مرزهای اربعین ایجاد شده است و با اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا اربعین نداشتیم اما کارهای زیر ساختی را در این زمینه ادامه دادیم، چراکه بنا بر این است که در هر صورت به لحاظ زیرساختی، خود را برای مراسم اربعین آماده ‌کنیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا گزارشی از روند مدیریت بیماری کرونا در کشور نیز ارائه کرد و گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا،کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا تشکیل شد و با اعمال محدودیت شاهد کاهش شیوع بیماری بودیم. این روند ادامه یافت اما با توجه به اینکه تصمیمات مقطعی بود و با توجه به پیک بیماری در مهر و آبان، طرحی پیشنهاد شد که مستمر و قابل ارزیابی باشد که با هماهنگی میان مردم و دستگاههای مسئول بتوانیم وضعیت بیماری کرونا را مهار کنیم.

ذوالفقاری افزود: طرحهای مدیریت هوشمند کرونا و طرح شهید سلیمانی در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی تصمیم گیری و مصوب شد و به ستاد ارائه شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا گفت: در این مدت، در مجموع ۵۶ جلسه اصلی کمیته برگزار شد. همچنین ۱۱۵ جلسه کارگروه و کارشناسی داشتیم. ۱۳۰ طرح در کمیته تصویب و به ستاد ملی کرونا ارسال شد که حدودا ۷۰ درصد تصمیمات کمیته در ستاد هم تصویب شده است. در یکسال گذشته ۱۴ طرح و دستورالعمل درباره کرونا اجرایی شده است. برای تمامی مناسبتها مانند ایام محرم، اربعین، راهپیمایی روز قدس، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی، فعالیت مدارس و دانشگاهها و… پروتکلهای اختصاصی طراحی و اجرا شد.

ذوالفقاری درخصوص طرح هوشمند مدیریت کرونا گفت: دیگر نیازی به تصمیم جدید نداریم. چراکه برای هر وضعیتی برنامه ریزی شده است و هر شهر در هر وضعیتی قرار گیرد برهمان اساس عمل می کند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، ۳۶ شهر نارنجی، ۱۷۸ شهر زرد و ۲۳۴ شهر در وضعیت آبی قراردارند. وضعیت خوب است اما براساس اعلام وزارت بهداشت میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی، از ۸۴ درصد به ۷۵ درصد تقلیل یافته است. این هشداری است که اگر رعایت نکنیم مجدداً با شیوع بیماری مواجه خواهیم شد.

ذوالفقاری با اشاره به نقش مردم در مهار بیماری کرونا در روزهای پایانی سال اظهار کرد: اکنون باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود تا دچار مشکل نشویم. در این روزها نگران بازگشت بیماری هستیم و از مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد: چنانچه هر زمان شاهد افزایش بیماری باشیم، دستورالعمل‌ها را افزایش خواهیم داد و محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد، ضمن اینکه ورود به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع خواهدبود و محدودیت‌های شبانه فعلا ادامه دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: امنیت یک کشور را باید با میزان تهدیدات امنیتی آن ارزیابی کرد. کشور ما، شاهد تهدیدات عدیده ای در حوزه های تحریم اقتصادی، سرویس اطلاعاتی، گروهک های تروریستی و یکسری افراد مخل امنیت است که در مجموع با شرایط موجود از نظر مردم امنیت وضعیت نسبتاً خوبی دارد که حاصل کار جمعی مردم، دستگاههای متولی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، مسئولان امر، شوراهای تامین و قرارگاهها، مرزبانان است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره امنیت تاکسی‌های اینترنتی و نظارت بر آنها گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر امروز را با گذشته در حوزه مسافرکش های شخصی تطبیق دهیم مشاهده می‌کنیم که در گذشته از نظر امنیتی مشکلات بسیاری وجود داشت، به شکلی که اگر فردی در کنار خیابان برای جابجایی مسافرکش شخصی مقابل او می‌ایستاد شاید اتفاقات ناگواری را در گذشته شاهد بودیم اما با ورود تاکسی‌های اینترنتی و ساماندهی افرادی که به عنوان مسافرکش‌های شخصی فعالیت می‌کنند، وضعیت بسیار بهتری رقم خورده و امروز بسیاری از اتفاقات گذشته جلویش گرفته شده است.

وی گفت: بنده هم کلیپی که ظرف روزهای گذشته در فضای مجازی در خصوص سرقت بار و همچنین پلاک سرقتی خودروی یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی منتشر و اعلام شده کسی پاسخگو نیست، دیده ام. در همین راستا موضوع را به واحد رصد خود اعلام کردیم تا جلسه ویژه ای در حوزه بررسی اعتبارسنجی افرادی که می‌خواهند در این شرکتها فعالیت کنند برگزار شود. بی‌تردید با گسترش بی‌رویه این حوزه مخالف هستیم و باید سامانه این شرکتها به پلیس برای تشخیص اصالت خودرو و صلاحیت فردی متصل شود تا این موارد به صورت دقیق بررسی شود. همچنین مسوولیت مدیرعامل و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کند باید مشخص و ما در این حوزه تصمیم گیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی تا پیش از پایان سال انجام خواهد شد.

رئیس ستاد امنیت انتخابات با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی و امنیت انتخابات گفت: در حال تدوین زمینه‌های امنیت برای مراحل مختلف انتخابات هستیم، این برنامه ریزی‌ها رویکردهای مختلفی را شامل می‌شود که شامل سه مرحله قبل انتخابات و ایام تبلیغات، روز انتخابات و پس از آن است که به نظر شخصی من رقابت بین نامزدهای انتخابات می‌تواند برای نشاط مردم کشور و افزایش امنیت انتخابات موثر باشد. معتقدیم که فضای انتخابات باید به سمت رقابت سالم و برنامه‌ای و نه تخریب پیش برود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به دستگیری چند نفر در غرب کشور بیان کرد: افراد دستگیر شده ارتباطی با داعش نداشتند و مرتبط با گروهک تروریستی پژاک بودند. اما تحرکات گروهک های تروریستی به خوبی رصد می‌شود

ذوالفقاری با اشاره به آخرین وضعیت تهیه اطلس امنیتی انتخابات، گفت: اطلس امنیتی انتخابات دو بخش دارد، یک بخش معطوف به گذشته است و یک بخش معطوف به شرایط اجتماعی آینده کشور است. بخش گذشته که مشکلی ندارد و در سنوات گذشته نیز بر اساس نقطه‌گذاری‌های که در کشور صورت می‌گرفته و بر اساس سوابقی که احیانا در برخی حوزه‌ها در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس یا شوراها درگیری یا التهاباتی صورت گرفته بوده تدوین ‌شده است. اما بخش معطوف به شرایط آینده مربوط به شکل‌گیری رقابتهای انتخاباتی است به ویژه که در انتخابات پیش رو قرار است در کنار انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز برگزار شود. بر همین مبنا در حال تدوین اطلس انتخاباتی هستیم که در آن وضعیت حوزه‌های انتخابیه‌ای که احیانا احتمال درگیری و تنش در آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.