صبری پور با اشاره به توسعه بازارچه مرزی شادگان گفت: پس از توسعه بازارچه با نظارت بر قیمت کالاها و تفاوت قیمت با دیگر شهرها باعث جذب مشتری خواهیم شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید صبری پور» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه که در […]

صبری پور با اشاره به توسعه بازارچه مرزی شادگان گفت: پس از توسعه بازارچه با نظارت بر قیمت کالاها و تفاوت قیمت با دیگر شهرها باعث جذب مشتری خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید صبری پور» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه که در محل فرمانداری شهرستان شادگان برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت های بسیار زیاد اما ناشناخته دارد اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی شادگان آن را به یکی از شهرستان های استراتژیک تبدیل کرده که به واسطه قرار گرفتن بین سه شهر آبادان، ماهشهر و اهواز است.

 

فرماندار شهرستان شادگان ظرفیت عظیم دیگر این شهرستان را تالاب شادگان دانست و افزود: این تالاب ظرفیتی نه تنها در حد کشور بلکه جهان دارد و با توجه به تنوع زیستی موجود می‌تواند جهانی شود.

 

وی اضافه کرد: در حوزه راه و مواسلات ارتباطی شهرستان که بر یک راه ترانزیت از سمت اهواز و آبادان افتتاح می شود تا به محور ماهشهر، آبادان متصل می شود.

 

صبری پور تصریح کرد: قابلیت بهره گیری از خدمات سه فرودگاه با متوسط زمانی ۴۵ دقیقه در کشور کمتر دیده می شود که شادگان این قابلیت را دارد.

 

وی با اشاره به راه آهن بندرماهشهر بعنوان یک ظرفیت برای شادگان ابراز کرد: پروژه عظیم راه آهن بندرامام به شادگان در مسیر و اتصال به آبادان و خرمشهر و از آنجا به لازمیه سوریه کلنگ زنی شده که به یکی از بزرگترین ظرفیت های موجود در شهرستان می‌شود.

 

فرماندار شادگان حوزه کشاورزی شادگان را برند این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: خرمای شادگان به واسطه کیفیت و کمیت شادگان را از مابقی شهرستان‌های استان متمایز کرده است؛ صیفی جات و نخیلات شادگان نکات مهمی هستند که باید بررسی، تحلیل و تجدید نظر نسبت به نگاه در این حوزه شود.

 

وی با اشاره به بندر گردشگری دارخوین عنوان کرد: مطالعات لازم جهت توسعه گردشگری توسط میراث فرهنگی انجام شده تا اداره بنادر و دریانوردی نسبت به این بندر اقدام کند..

 

صبری پور خاطر نشان کرد: آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در شادگان صفر و آمار مبتلایان در قرنطینه خانگی کمتر از ۱۰ نفر طی یک ماه گذشته بوده است.

 

وی از توسعه بازارچه مرزی خبر داد و یاد آور شد: این بازارچه به علت عدم هماهنگی در بحث انعقاد قرارداد با مشکل مواجه شد اما از ظرفیت شادگان استفاده شد تا کالای همراه ملوان تحویل مردم با سه مغازه داده شود، اما بنا شد پس از توسعه بازارچه بر قیمت ها نظارت های ویژه داشته باشیم تا مشتری از شهرها و استان‌های دیگر جذب شود.