نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح پالایشگاهی جدید در غرب کرمانشاه با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری منجر به تحولی بزرگ در این استان مرزی خواهد شد.

شهریار حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان های غرب استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ظرفیت مناسبی برای صنایع پتروشیمی دارد که بررسی این موضوع و همچنین بهره برداری از مخازن نفتی از طریق وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سوال از وزیر نفت در صحن علنی مجلس و دیدارهای مکرر با ایشان و جلسه با مسوولان وزارتخانه منجر به تصمیم گیری برای اعزام یک تیم کارشناسی و تخصصی به منطقه برای بررسی مطالبه های ما شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات کارشناسی اعزامی به مدت ۲ روز در منطقه حضور یافت و از مناطق مختلف بازدید کرد.

حیدری با بیان اینکه شهرستان های غربی استان کرمانشاه دارای مخازن گاز و نفت مناسبی است، اضافه کرد: اولویت ما بهره برداری از مخازن گازی و ایجاد یک پالایشگاه گازی و پتروشیمی در منطقه است که توافق شده وزارت نفت تیم های تخصصی حفاری و سرمایه گذاری در بحث پالایشگاه را به منطقه اعزام کند.

وی گفت: بهره برداری از مخازن گازی و ایجاد پالایشگاه یک اتفاق بسیار خوب در منطقه است که یک تحول عظیم برای منطقه خواهد بود که در این طرح علاوه بر بهره برداری از مخازن نفت و گاز، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال را هم برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: برای این طرح بزرگ ۲ میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده که یک میلیارد دلار آن در حوزه پالایشگاهی و یک میلیارد دلار نیز در حوزه پتروشیمی است که امیدواریم هرچه سریع تر این طرح به تصویب رسیده و به اجرا در آید.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت و ۲۳۹ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارند.