نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با سفیر کشور افغانستان در تهران، امروز ۶ بهمن ماه به منظور بررسی عملکرد گروه تثبیت هویت، صدور تذکره الکترونیک و گذرنامه های خانواری برگزار شد.

به گزارش مرزنامه به نقل  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ این نشست با حضور مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، منصور حاجی مدیرکل اتباع استانداری تهران و عبدالغفور لیوال سفیر کشور افغانستان بهمراه تیم تثبیت هویت و معاونین و کارشناسان مربوطه در ایران در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برگزار گردید.

در این نشست عملکرد ۶ ماهه تثبیت هویت، صدورتذکره الکترونیکی به گروه گذرنامه های خانواری و همچنین مسائل و مشکلات اتباع و مهاجرین افغانستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن اشاره بر اهمیت و ضرورت تثبیت هویت اتباع افغانی در کشور، به منظور سیاست گذاری و مدیریت مناسب اتباع افغانی نسبت به تسریع طرف افغانی بر انجام پروژه مذکور در یک بازه زمانی مشخص تاکید نمود.

عبدالغفور لیوال سفیر کشور افغانستان نیز ضمن قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی اظهار داشت: نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز به منظور تسریع در انجام پروژه تثبیت هویت، صدور تذکره الکترونیک و گذرنامه های خانواری تامین شده است و به زودی در مناطقی که کشور جمهوری اسلامی ایران تایید نمایند مستقر خواهند شد. همچنین طبق برنامه ریزی به عمل آمده روزانه حدود شش هزار نفر تثبیت هویت شان در سیستم ثبت می شود.

در پایان محمودی تاکید کرد: مسائل بهداشتی بویژه دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی در اجرای طرح ها باید به صورت جدی رعایت شود.