مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت: ۲۱۰ راس دام قاچاق در نوار مرزی این شهرستان باهوشیاری ماموران این هنگ مرزی حین خروج از کشور کشف شد.

سرهنگ جهانگیر قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دام سبک با هوشیاری پرسنل هنگ مرزی منطقه گروهان خسروی آق داغ که از سوی افراد سودجو در حال خروج از کشور بود، کشف و ضبط و در این رابطه برای تحقیقات بیشتر پرونده قضایی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دام از نوع نر و پرواری هستند، اظهار داشت: سودجویان قصد داشتند دام ها را به عراق صادر کنند که با رصد و هوشیاری نیروهای هنگ مرزی، موفق به خروج دام ها از کشور نشدند و این محموله دام تحویل تعزیرات حکومتی شد.
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت: مقابله با سودجویان و قاچاقچیان را با تمام توان ادامه خواهیم داد و مرزهای این منطقه به طور کامل در رصد و کنترل نیروهای مرزبانی است.

باتوجه به اینکه پلاک گذاری بیشتر برای دام های مولد انجام می شود از این رو قاچاق در بحث دام های نر و پرواری اتفاق می افتد که البته طبق گفته متولیان به منظور جلوگیری از قاچاق احشام، دام ها مصادره شده و برای قاچاقچیان جریمه نقدی نیز لحاظ می شود.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.