معاونین وزرای امور خارجه ایران و افغانستان توافق کردند که عملیات راهسازی و نوسازی گذرگاه مرزی بدون تاثیر بر مسائل مرزی و حقوقی با سرعت ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و آقای «میر ویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان روز دوازدهم فروردین در نقطه مرزی دوغارون- اسلام قلعه ملاقات کردند.

طرفین ضمن بازدید از عملیات نوسازی و مرمت گذرگاه مرزی بین دو کشور مسائل مرزی و مسائل مرتبط با تردد و ترانزیت را مورد بررسی قرار دادند.

معاونین وزرای امور خارجه دوکشور توافق کردند که عملیات راهسازی و نوسازی گذرگاه مرزی بدون تاثیر بر مسائل مرزی و حقوقی با سرعت ادامه یافته و اینگونه مسائل صرفاً توسط کمیسیون مشترک مرزی دو کشور مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

دو طرف در این دیدار مسائل مربوط به لزوم توسعه و همچنین توازن تجارت بین دو کشور، تلاش برای ساماندهی تردد اتباع، لزوم تشدید مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و تروریسم بین المللی، تسهیل کمک رسانی بین دو طرف در زمان بروز بلایای طبیعی و موارد اضطراری و سایر موضوعات فیمابین را مورد بحث قرار دادند.